poniedziałek, 18 grudnia 2017

Like An Angel: Angielski

Na waszą prośbę postanowiłam napisać post o języku angielskim, a bardziej jego nauce, aniołek, który mi dzisiaj w tym pomoże będzie Sara Sampaio. 

Najlepszą metodą Sary w nauce angielskiego było oglądanie seriali z napisami (jeśli nie ogarniacie amerykańskiego akcentu, slangu, czy "ich słów" polecam na początku brytyjskie seriale). W ten sposób przyswajacie słowa, konstrukcję zdań, oraz macie gotowe wytłumaczenie słów.

Druga propozycja ode mnie to myślenie po angielsku, ja wiem, że nie każdy jest asem w tym języku, ale mówiąc do siebie, czy też myśląc niepoprawnie gramatycznie przyswajacie język, a to jest najważniejsze.

Osobiście nie polecam wkuwania na siłę słówek, bo to najgorsze co może być, co z tego, że wkujecie na pamięć słówko, skoro i tak za jakiś czas je zapomnicie? Jeżeli już naprawdę macie problem z prostymi znaczeniami np. lampa, biurko, krzesło przylepcie w te miejsca jakieś nalepki z angielskim odpowiednikiem tej rzeczy, wiecie lampa - lamp, krzesło - chair etc. 

Gramatyka, no tutaj nie ma złotego środka, każdy inaczej przyswaja gramatykę, dla jednego trudny będzie Present Simple, a dla drugiego Present Perfect. Musicie sami "odnaleźć" jak najłatwiej wam się nauczyć gramatyki, zostawię Wam dwa filmiki może one do Was trafią 




Okej Martyna, umiem pisać, umiem czytać i tłumaczyć to, ale co dalej? Co zrobić kiedy nie rozumiem ze słuchu co osoby mówią?

Tu przychodzę z małym wyzwaniem, puśćcie swoją ulubioną piosenkę, bądź piosenkę, której znaczenia słów kompletnie nie znacie i ze słuchu wypisujcie jej tekst, a następnie przetłumaczcie go na język polski ze słownikiem/lub bez, a następnie porównajcie to z oryginalnym tekstem i tłumaczeniem. Powtarzaj tą czynność tak długo, aż zaczniesz już bez zapisywania rozumieć i tłumaczyć słowa.

Innym sposobem na naukę ze słuchu jest nauczenie się 1000 najczęściej używanych słów/zwrotów i to podobno najlepiej uczy, jednak przypominam, ślęczenie nad słówkami zniechęca nas do nauki angielskiego.

Mnie bardzo nauczyło oglądanie wywiadów bez tłumaczenia z czasem po prostu sama zaczęłam łapać słowa i je rozumieć. 

Jeśli chcecie wiedzieć czy wymawiacie słowo dobrze polecam Wam aplikacje HiNative, tam macie kontakt z ludźmi z całego świata i możecie ich się pytać jak wymówić jakieś słowo, bądź czy dobrze wypowiadacie dane słowo. 

Nie daliście mi konkretnie znać co mam opisać w tej jakże krótkiej notce więc zawarłam to co moim zdaniem było najważniejsze jednak jeśli nadal nie rozumiecie czego, bądź potrzebujecie odpowiedzi na nurtujące Wa pytanie może Iza z kanału Na Kocią Łapę Wam pomoże

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz