sobota, 9 grudnia 2017

Coś o Josephine..

Josephine Skrver Karlsen, jest dzieckiem pary homoseksualnej - jej mama jest lesbijką, a tata gejem, wiemy, że tata Jo ma męża, lecz nic nie wiemy o partnerce mamy Josephine, być może Matte jest singielką. 

Może zacznijmy od początku, Josephine została poczęta metodą In Vitro, czym jest ta metoda? Już tłumaczę, jest to połączenie plemnika z komórką jajową poza ciałem kobiety. 

"Stosuje się różne techniki, np. zapłodnienie pozaustrojowe komórki jajowej w płynie zawierającym plemniki, jednak standardem w technikach zapłodnienia in vitro jest metoda ICSI (intracytoplasmic sperm injection, docytoplazmatyczne podanie plemnika), polegająca na wprowadzeniu do komórki jajowej pojedynczego plemnika przy użyciu specjalnych igieł, mikromanipulatorów i mikroskopu. Obecnie oprócz metody ICSI stosuje się również nową metodę IMSI (intracytoplasmic morphologically selected sperm injection, docytoplazmatyczne podanie wyselekcjonowanych morfologicznie plemników), polegającą na selekcji komórek plemnikowych przed przystąpieniem do procedury zapłodnienia in vitro. Bez względu na metodę zapłodnienia, po kilku dniach hodowli zarodek umieszcza się w macicy. Obecnie na całym świecie techniki wspomaganego rozrodu starają się osiągnąć jak największą skuteczność w uzyskaniu nie tylko ciąż biologicznych ale też tzw. wskaźnika "take home baby". Najlepsze światowe kliniki uzyskują skuteczność w wysokości 30-40%. Podstawą opracowanej przez izraelską klinikę Meir Hospital pod kierownictwem prof. Bartoov metody IMSI (intracytoplasmic morphologically selected sperm injection) jest wykorzystanie mikroskopu optycznego z cyfrowym torem obrazowym, który pozwala oglądać plemniki na ekranie monitora w powiększeniu rzędu 6000 razy - wielokrotnie większym niż zwykle stosowane powiększenie około 400 razy. W Polsce metodę wdrożyli dr n.med. Krzysztof Grettka i dr n.med. Mariusz Kiecka." 
Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat zapładniana metodą In Vitro: http://www.proinvitro.pl/co-to-jest-in-vitro

Skąd wiemy o homoseksualnych rodzicach Jo? 
Modelka wielokrotnie poruszała te tematy i nie boi się głośno mówić o "tęczowej rodzinie". Wspiera bardzo czynnie tęczowe dzieciaki, oraz fundacje wspierające LGBT. 

Przetłumaczę teraz fragment ze strony Business Insider, który przeprowadził wywiad z modelką. 

"Kiedy ludzie patrzą na mnie i wiedzą, że jestem dzieckiem IVF, mam nadzieję, że widzą we mnie osobę, człowieka, którym jestem, jak wszyscy inni. Dostaję tak wiele "Ona nie jest poczęta w naturalny sposób, ona nie powinna tu być". Ale ja nie jestem obiektem naukowym, nie jestem syntetyczna, jestem tak samo prawdziwa jak ty. Moje wychowanie różni się od innych ludzi, mam mamę, która jest lesbijką i nie było jej tak łatwo zajść w ciąże, ale odkąd była mała chciała zostać mamą. W Danii w 1992 roku był biuletyn (W terminologii prasoznawczej biuletyn to najczęściej małonakładowe wydawnictwo wewnętrzne różnych instytucji, ugrupowań, organizacji, itp. Początkowo termin biuletyn oznaczał to samo co czasopismo. Słowo biuletyn w języku polskim stosowane jest od XVIII wieku.) dla LGBT i moja mama zamieściła tam ogłoszenie "Chcę sprowadzić dziecko na ten świat, czy ktoś chciałby być tego częścią?" - dostała kilka odpowiedzi, a pierwszy z kandydatów stał się moim tatą. Dziewięć miesięcy później urodziłam się. Mój tata w tym czasie miał wyjść za mąż. Nie podoba mi się określenie "macocha", lub "ojczym" nazywam partnerów moich rodziców jako "bonusowi rodzice" - wychowywałam się z mamą i tatą i bonusową parą rodziców. Patrząc wstecz na moje dzieciństwo - jako dziecko nie myślałam, że to coś innego, moi rodzice byli bardzo otwarci, nie ukrywali tego i nie wstydzili się, do póki nie zaczęła szkoły i ludzie zaczęli mi mówić, że jestem inna i powiedzieli mi, że jestem dziwna, ale byłam tak dumnym dzieckiem, że poważnie nikt się nade mną nie znęcał. Dopiero, gdy dorastałam i zaczęłam podróżować jako modelka zdałam sobie sprawę, że nie akceptuję reszty świata. W mediach społecznościowych jest naprawdę ciężko z nienawiścią. To miejsce, gdzie ludzie mogą mówić co chcą bez konsekwencji (Jo chodzi tutaj o to, że przecież nie będzie zgłaszać co do jednej osoby, za tak zwany "hejt"). Dostaję wiele komentarzy takich jak "to obrzydliwe", "to wulgarne", a jest to ciężkie w social mediach, że nie mogę tak naprawdę na to odpowiedzieć. Czuję się błogosławiona będąc częścią rodziny, która nauczyła się być otwarta. Dla mnie podstawową częścią każdej rodziny powinna być miłość, a moja rodzina miała dla mnie dużo do zaoferowania". 

Dodam jeszcze parę urywków z różnych wywiadów: 

"Było coś magicznego w sposobie, w jaki twoi rodzice się spotkali?
Tak myślę, Siedmiu mężczyzn odpowiedziało na ogłoszenie mojej mamy, ale list mojego taty był pierwszy. Poszli oni na kolację, a dziewięć miesięcy później przyszłam na świat, po tym jak połączyli mnie za pierwszym razem. Moja mama stwierdziła, że nie otworzy innych listów, mówi też, że gdyby ona i mój tata byli heteroseksualni wybrała by mojego tatę na swojego partnera" - 
Josephine powiedziała w wywiadzie dla Vogue

"Czy kiedykolwiek rozmawiałaś z rodzicami o tym "jak" zostałaś poczęta? 
Stopniowo. IVF stał się legalny cztery lata po moim urodzeniu, więc szpitale odmówiły pomocy moim rodzicom, kupili więc jakiś zestaw do zapłodnienia z apteki i to było to. Jestem tutaj i nigdy nie chciałam wiedzieć więcej na ten temat." [Vogue]

Tutaj na wideo Josephine odpowiadała na pytania obserwatorów na temat LGBT: https://www.teenvogue.com/story/what-you-should-not-say-to-people-with-lgbtq-parents

Josephine swego czasu też dodała wideo na instagrama w, którym mówiła jak bardzo wspiera LGBT z Brazylii 
https://www.instagram.com/p/BZZFDKfjfKa/?taken-by=josephineskriver
"Do LGBT w Brazylii, jesteście niesamowici, wspaniali, jesteście idealni, miłość nie jest przebraniem, jako tęczowe dziecko jestem bardzo dumna z moich rodziców za to jacy otwarci są i pokazują kim są, więc wstańmy dla miłości" 

Josephine też bardzo często można spotkać na paradach równości, które bardzo wspiera. Modelka otwarcie mówi o tym jak popiera związki LGBT, oraz dzieci poczęte metodą In Vitro uważa, że ludzie powinni zacząć być otwarci na świat i na to jak się on zmienia, ostatnio wspierała hasztag #LoveIsLove który wspierał osoby właśnie LGBT, pokazując, że miłość jest po prostu miłością, nie zależnie od orientacji. 
"It's Okay to be gay.." 

Myślę, że w tym poście zawarłam najważniejsze informacje dotyczące Josephine i jej rodziny LGBT, mam nadzieję, że tym postem zakończę dyskusję na ten temat. 
Stand up for LOVE!


2 komentarze: